Pick'em Leagues: THE BIG SHOW CASUAL BEST OF THE REST Single Event PvP: FANTASY POOLS Betting Leagues: THE BIG SHOW BEST OF THE REST

Drew McFedries lol

Print  
Posted By Message

nickcuc547

BANNED

nickcuc547 Avatar
 
 
 


 
 
Posts:2,321
Career:802-477
Joined:Jan 2007
Chips:
227
check out what he said about his opponent on ufc.com, more about what he says about himself

houghts on opponent, Thales Leites? I know he’s a great Brazilian Jiu-Jitsu guy, and it’s the same story as usual – nobody’s gonna want to stand with me and he’s gonna want to take this to the ground, especially after seeing my last fight and given my history. Hopefully I just do what I do best – that’s the only thing that I can hope for, that I stay on my feet and put this guy away.

the guy is honest i have to hand it to him.

Post #1   10/23/08 8:42:55PM   

juanez13

P4P

juanez13 Avatar
2

 
 
 


 
 
Posts:4,334
Career:575-288
Joined:Jul 2007
Chips:
767
The dude has got potential, he has very heavy hands, and a good chin. Only problem with him is that he puts to much into his punches and always leaves himself open for a takedown, which is his biggest weakness.

Post #2   10/23/08 8:50:47PM   

Sam_Rothstein

Belt Contender

Sam_Rothstein Avatar
5




 
 
 


 
 
Posts:955
Career:950-555
Joined:Mar 2007
Chips:
65
yeah drew's ground game is pretty bad but if by some great miracle he can keep the fight standing then leitas is in deep trouble.

Cote is the only person ive seen stand and bang with him and he took some vicious shots but I think that has to do with cote's amazing chin.

The fight is gonna be one of the best on the card no matter who wins

Post #3   10/23/08 8:54:27PM   

fubar19

Learning to Sprawl

 
 
 


 
 
Posts:11
Career:361-202
Joined:Feb 2007
Chips:
1
drew will get subbed at some point in this fight. too bad reljic got hurt, i think he is going to be a threat at MW.

Post #4   10/24/08 12:27:47AM   

bullettdodger

BANNED

bullettdodger Avatar
1
 
 
 


 
 
Posts:1,414
Career:332-207
Joined:Aug 2007
Chips:
233
Once Drew develops a ground game he will become a force to be reckoned with. He has so much raw power that his submissions + ground and pound, he already has great stand up. IF McFedries can do this he will be a well rounded force where the sky is the limit.

Post #5   10/24/08 1:39:57AM   

MMA

Pimpin

MMA Avatar
 
 
 


 
 
Posts:650
Career:672-349
Joined:Jan 2007
Chips:
61
He doesn't even need a great ground game if he could just sprawl, but his wrestling is pretty poor as well. He better hope he rocks Leites early (or Leites gets a brain fart) because this ain't getting pass the 1st round.

Post #6   10/24/08 10:03:24AM   

Nitrus

Proud to be Brazilian

Nitrus Avatar
12
 
 
 


 
 
Posts:146
Career:1,455-838
Joined:Jun 2007
Chips:
35
I think this is the easiest fight to pick in this event. Leites will take him down and submit, easily!

Post #7   10/24/08 10:58:41AM   

bullettdodger

BANNED

bullettdodger Avatar
1
 
 
 


 
 
Posts:1,414
Career:332-207
Joined:Aug 2007
Chips:
233

Posted by MMA

He doesn't even need a great ground game if he could just sprawl, but his wrestling is pretty poor as well. He better hope he rocks Leites early (or Leites gets a brain fart) because this ain't getting pass the 1st round.



Agreed if he could get a good sprawl but imo EVERYONE needs a good ground game. Its the name of the game this day and age to be extremely well rounded.

Post #8   10/24/08 12:24:58PM   

CrunkaFunk10

Learning to Sprawl

 
 
 


 
 
Posts:2
Career:52-29
Joined:Oct 2008
Chips:
Just a little tid bit about Drew, apparently from what all the miletich guys say he dosent train much if any ground game, dude just likes to stand up and bang :p

Post #9   10/24/08 1:15:44PM   

copcopps

Manly Midget

copcopps Avatar
 
 
 


 
 
Posts:925
Career:1,398-962
Joined:Apr 2008
Chips:
63
I really liked Drew's interview hell he kinda made me pick him (that and underdog bonus)

Also Drew McFedries is a cool name IMO.

Post #10   10/24/08 2:00:39PM   

gsquat

MMA Sensei

gsquat Avatar
1
 
 
 


 
 
Posts:1,538
Career:407-229
Joined:Nov 2007
Chips:
230

Posted by CrunkaFunk10

Just a little tid bit about Drew, apparently from what all the miletich guys say he dosent train much if any ground game, dude just likes to stand up and bang :p


I stand and bang sometimes, but my legs start to go numb and its all downhill from there.

Post #11   10/24/08 6:15:31PM